Google
Adwords

Alapok és tippek a hatékony hirdetéshez – 1. rész

Sokan rettegve félnek az online marketingtől és ezzel együtt a Google hirdetési rendszerértől. De miért? Mi szükség van rá?

Egy 2020-ban működő cég online marketingjében piros betűvel, sok felkiáltójellel szerepel a stratégiai pontok sűrűjében a GOOGLE ADWORDS. Nélkülözhetetlen, mint az élethez a levegő vagy a vasárnapi ebédmenüből az ikonikus húsleves. Egy igényes vállalkozás vagy egy valamirevaló marketinges számol vele, kihasználja az előnyeit. Még mielőtt lelki szemeiddel vizualizálnál egy „minden helyzetben jól teljesítő” bombabiztos gyorstüzelő marketingfegyvert, eláruljuk, hogy a téma, és a felület alapos körbejárása nélkül nem fogsz tudni nagyot villantani az „Ads”-es világban. Tudásanyagok és használati mankók, cikkek, blogok, szakmai segítségek ugyan vannak az interneten a hirdetési felület hatékony használatáról, ám a szituáció ennél egy kicsivel összetettebb és sokkal inkább személyre szabottabb.

Sokan rettegve félnek az online marketingtől és ezzel együtt a Google hirdetési rendszerértől. De miért? Mi szükség van rá?

- Nincs meg a tudásod az eredményes használatához? – Semmi baj, a tudás pótolható!

- Félsz a rengeteg anyagi ráfordítástól? – Ne aggódj, jó hirdetés beállításokkal nem fogsz pénzügyileg padlóra kerülni!

- Nem értesz a marketinghez? – Cseppet sem kell félned, logikus gondolkodással és némi utána olvasással nem lesz akadály előtted!

A sikeres marketing az egyedi stratégián múlik. Olyan terv összeállítása a kulcspontja az eredményeknek, amely 100%-ig személyre szabott. Hiszen nincsen két egyforma cég, nincs két ugyanolyan jövőterv. A kereskedelemben mindenki értékesíteni, eladni szeretne (a lehető legtöbb sikeres ügylet-pénz párossal). Népszerűek akarunk lenni, sikeresek, nélkülözhetetlenek, igazi kereskedelmi nagyágyúk, akiért mindenki rajong. Na, már most ez marketing nélkül nem fog menni. Ha már jelen vagy a weben, akkor legkézenfekvőbb megoldás ahhoz, hogy nagyágyú legyél a Google Adwords.

1. Azt kínáld, amid van, ott, ahol megvehetik!

Teljesen mindegy, hogy éttermet üzemeltetsz, gumilabdákat árulsz, vagy kozmetikai szolgáltatásokat nyújtasz – hirdetésedben azt a szolgáltatásodat, termékedet emeld piedesztálra, amelynek az eladását szeretnéd egy kicsit felpörgetni. Ha veszed a fáradságot, és pénzt invesztálsz Google Adwords-ös hirdetésedbe, akkor arról is gondoskodj, hogy legyenek megfelelő felületeid, adott esetben LANDOLÓ OLDALAID, amire a kattintóid érkezhetnek. Képzeld el azt a kínos helyzetet, amikor akciós női táskáidat bocsátod áruba az interneten, de a hirdetésre kattintás után a kattintó hibaüzenetre, téves oldalra fut. Oda a bevétel, ráadásul a hirdetési költségkereted is megcsappan – teljesen feleslegesen.

2. Gyűjts a kulcsszavakat!

A kulcsszó kutatás az Adwords alfája és omegája. Na persze nem kell Sherlock Holmes-nak lenned ahhoz, hogy ezt a feladatot sikeresen abszolváld, viszont nem árt nyitott szemmel járni. Figyeld a konkurenciáidat! Írj listát azokról a szavakról, amik a legjobban jellemeznek téged, a céged, a termékeidet! Olcsó kutyanyakörv? Remek, de szűkítheted még a témakört! Olcsó szegecses kutyanyakörv, vagy olcsó kutyanyakörv bilétával. Utóbbi kifejezések kulcsszavak lehetnek. Nem is akármilyenek. Az olcsó kutyanyakörv túlságosan széles spektrumú termék. Nagyon sok hirdetés futhat hasonló kulcsszó felhasználással. Ha azt akarod, hogy ne kelljen vagyonokat költened egy-egy hirdetésedre, akkor specifikáld, SZŰKÍTSD a kínáld termékeidre jellemző tulajdonságokat! Hidd el, hogy specifikált hirdetéssel tényleg csak azok fognak rád bukkanni, akik a TE termékedet keresik. Sokkal jobb lesz a statisztikád a konkrét kulcsszó kifejezések használatával, a konverziód pedig az egekben lesz. 5*.

3. Kulcsszótervező!

A Google Adwordssel kéz a kézben jár a Google Adwords Kulcsszótervezőjével. Nem kell vaskos lexikonokat átnyálaznod, és az internet legmélyebb bugyraiba kalandoznod, hogy a legtökéletesebb kulcsszavakat felleld – elég ehhez regisztrálnod, és máris megnyílik előtted a Titkok kamrája, vagyis a kulcsszavak kiapadhatatlan mekkája. A lista nem csak a legnépszerűbb szavakat és kifejezéseket szedi össze, ám segítségével még arra is fény derülhet, hogy mely kulcsszónak mennyi a „kattintási összege”. Ennek tudatában egyszerűen és komplexen tervezheted kampányaidat.

4. A negatív kulcsszavak is kulcsszavak!

A hirdetési kampányunkat nagyban befolyásolják a negatív kulcsszavak. A negatív jelző nem az internet sötét világának kapuját nyitja meg előttünk, csupán egy testreszabási funkció, egy plusz, amelynek segítségével optimalizálhatjuk hirdetésünket. Prémium parfümök értékesítésével foglalkozol, és habár konkrétan nincs kimondva, de olcsónak korántsem jellemezhetőek a termékeid? Hirdetésekben magad rendszabályozhatod, hogy mely kifejezésekre NEM szeretnél megjelenni a keresőben. Alapesetben a Google sajnos hajlamos arra (segítőszándékkal ugyan), hogy összekeverje a szezont a fazonnal, illetve plusz gondolatfelhőket társítson a vállalkozásod mellé – ezt kikerülve, és a tökéletes hirdetési élmény megkomponálására találta ki Google barátunk a KIZÁRÓ kulcsszavakat. Nem akarsz „olcsó szállásra” megjelenni a keresőben, hiszen hírből sem olcsó a szálloda, amit marketingelsz? Kizáró kulcsszavak közé az „olcsóval”, ne hagyd, hogy a figyelmetlenséged súlyos pénzügyi mínusszal járjon! Ugye, hogy nem is egy arc nélküli mumus ez a Google Adwords? Ha kíváncsi vagy, hogy hogyan zajlik a hirdetés tesztelés, és hogy eszik-e vagy isszák a napi költségkeret kifejezést, akkor maradj netközelben, ugyanis hamarosan jön cikkünk 2. része.

lion

Ajánlatkérés

Nem tudod, hogy mely online marketinges szolgáltatásunk lenne céged számára a legideálisabb? Szívesen meghallgatnád egy találkozó keretein belül a világmegváltó ötleteinket? Weboldal- és webáruház készítésen, grafikai munkákon, illetve tartalommarketingen felül több területen is otthonosan mozgunk – így a gazdasági piac jelentős százalékára magabiztos rálátásunk van. Objektíven, az adott megkeresés problémájára fókuszálunk – előre megtervezett stratégia mentén. Le akarod nyűgözni a várost? Oda akarsz pörkölni a konkurenciádnak? Mit szólnál, ha nem csak online vennéd fel a kesztyűt ebben a kereskedelmi párbajban?! Offline mankót is nyújtunk a komplexitást kedvelő ügyfeleinknek!